Praktyka stanowi integralną część programu studiów na kierunku Zarządzanie.
Główne cele praktyki to:
- zapoznanie się z procesem zarządzania i zasadami funkcjonowania podmiotów gospodarczych, instytucji i innych organizacji,
- poznanie struktur i mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstw, organizacji, instytucji sektora publicznego i prywatnego,
- nabycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych z zakresu zarządzania oraz finansów i rachunkowości poprzez obserwację i współuczestnictwo w realizacji zadań związanych z rozwiązywaniem problemów praktycznych w tym obszarze,
- nabycie umiejętności pozyskiwania, analizowania i ewidencji materiałów źródłowych z zakresu zarządzania,
- przygotowanie do realizacji podstawowych zadań w obszarze zarządzania w różnego rodzaju przedsiębiorstwach i instytucjach,
- posługiwanie się językiem specjalistycznym z zakresu zarządzania,
- zapoznanie się z aspektami psychosocjologicznymi i etycznymi środowiska pracy, w szczególności, odpowiedzialnością, kształtowaniem relacji interpersonalnych, dyscypliną, funkcjonowaniem hierarchii organizacyjnej oraz zachowań organizacyjnych,
- poznanie oczekiwań rynku pracy oraz poprawa swojej pozycji na rynku pracy,
- nawiązanie kontaktów zawodowych, umożliwiających wykorzystanie ich w momencie przygotowywania pracy dyplomowej oraz poszukiwania pracy.
Koordynatorem całokształtu spraw związanych z organizacją i przebiegiem praktyk jest Rektor.
Rektor na okres trwania swojej kadencji powołuje opiekunów praktyk w ramach kierunku. Do zadań opiekunów praktyk należy:
- opieka i nadzór nad studentami w trakcie praktyk,
- akceptacja indywidualnego planu praktyki,
- ocena osiągniętych efektów na praktyce i zatwierdzenie odbycia praktyki,
- w uzasadnionych przypadkach przeprowadzanie kontroli odbywania praktyk studenckich, z ramienia Uczelni,
- przedkładanie Rektorowi na koniec roku akademickiego sprawozdania z nadzorowanych praktyk.
Miejsce odbywania praktyki
Praktykę studenci mogą odbywać w podmiotach gospodarczych i organizacjach dowolnego typu, w szczególności w: przedsiębiorstwach, w których występują m. in. działy: handlowy, sprzedaży, marketingu, kadr, szkoleń, finansów, rachunkowości, produkcji, organach administracji samorządowej i państwowej, bankach, biurach rachunkowych, biurach doradztwa podatkowego, urzędach skarbowych, organach administracji lokalnej, samorządowej, placówkach sektora handlowego, finansowego, biurach maklerskich, agencjach reklamowych, konsultingowych, szkoleniowych, firmach logistycznych, spedycyjnych, instytucjach naukowo-badawczych, agencjach social-media, agencjach PR, firmach badawczych, firmach konsultingowych oraz innych podmiotach pod warunkiem, iż zakres wykonywanych w nich zadań jest zgodny z kierunkiem studiów.
Organizacja i wymiar praktyki
Studenci odbywają praktykę w trakcie VI semestru (4 tygodnie w każdym semestrze studiów) – po 8 godzin (7 godz. studenci niepełnosprawni) 60 min. dziennie. Łącznie 24 tygodnie. Punkty ECTS wliczane są do semestru I, II, III, IV, V, VI. Łączna suma punktów ECTS – 24.
Szczegółowe zasady odbywania praktyk zawierają regulaminy odbywania praktyk na tym kierunku, zgodne z realizowanymi programami kształcenia:
- Regulamin praktyk na kierunku Zarządzanie – studia I stopnia, profil praktyczny PDF 414 KB (załącznik nr 1 do Zarządzenia 13/R/2023 Rektora MWSE w Tarnowie z dnia 14.04.2023 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu praktyk na kierunku Zarządzanie na studiach I stopnia na profilu praktycznym w MWSE w Tarnowie PDF 380 KB. Obowiązuje od roku akademickiego 2023/2024)
Opiekunowie praktyk
- dr inż. Janusz Ząbek (semestry I-III; specjalności: Zarządzanie firmą, Zarządzanie i administracja publiczna, Logistyka w biznesie)
- dr Wojciech Kozioł (specjalność: Rachunkowość i zarządzanie finansami)
Umowa o realizację praktyki i zwolnienie z praktyki
Dokumenty do pobrania
Praktyka na kierunku Zarządzanie – studia I stopnia o profilu praktycznym | |
---|---|
Regulamin praktyk | Regulamin praktyk na kierunku Zarządzanie – studia I stopnia, profil praktyczny |
Umowa o praktykę (załącznik 1) | |
Indywidualny program praktyki (załącznik 2) | |
Raport z przebiegu praktyki (załącznik 3) |
Wykaz instytucji, z którymi MWSE podpisała okresowe umowy o realizację praktyk studenckich na kierunku Zarządzanie
Lp. | Nazwa instytucji | Adres | Okres obowiązywania umowy |
---|---|---|---|
Urzędy gmin i miast / Instytucje administracji publicznej | |||
1. | Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie | pl. gen. J. Bema 3, 33-100 Tarnów | 1.09.2020-30.09.2022 |
2. | Urząd Gminy Pleśna | Pleśna 240, 33-171 Pleśna | umowa na czas nieokreślony |
3. | Urząd Miejski w Dąbrowie Tarnowskiej | ul. Rynek 34, 33-200 Dąbrowa Tarnowska | 1.10.2020-31.12.2021 |
4. | Urząd Miejski w Ryglicach | ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice | umowa na czas nieokreślony |
5. | Urząd Miasta Tarnowa | ul. Mickiewicza 2, 33-100 Tarnów | 1.01.2021-31.12.2021 |
6. | Urząd Miejski w Tuchowie | ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów | 1.10.2020-31.12.2022 |
7. | Urząd Miejski w Żabnie | ul. Władysława Jagiełły 1, 33-240 Żabno | 7.09.2020-30.09.2022 |
Urzędy skarbowe / Instytucje finansowe / Biura rachunkowe | |||
8. | Bank Spółdzielczy w Szczucinie | ul. Dr Rudnickiego 5, 33-230 Szczucin | umowa na czas nieokreślony |
9. | Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie | al. Solidarności 5-9b, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
10. | Kancelaria Podatkowa Iwona Płaneta | ul. Konarskiego 9, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
11. | Biuro Rachunkowe Ad rem | ul. 1 Maja 2/4, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
Przedsiębiorstwa | |||
12. | ATB Tamel S.A. | ul. Elektryczna 6, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
13. | Cortex Chemicals Sp. z o.o. | ul. Malczewskiego 8, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
14. | Eurokonsultant | ul. Kościuszki 37 A, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
15. | Kupiec S.A. | ul Słoneczna 28-30, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
16. | Lenze Tarnów | ul. Kochanowskiego 30, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
17. | Purinova Sp. z o.o., oddział w Tarnowie | ul. Malczewskiego 8, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
18 | Zakład Usług Komunalnych w Zakliczynie | ul. Krakowska 11, 32-840 Zakliczyn | umowa na czas nieokreślony |
Inne | |||
19. | Miejski Zarząd Cmentarzy | ul. Bernardyńska 24, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
20. | Salon Podróży Travelplanet S.A | ul. Krakowska 25, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony od dnia 9.09.2020 |
21. | Szpital Specjalistyczny im. E. Szczeklika | ul. Szpitalna 13, 33-100 Tarnów | 1.09.2020-31.08.2022 |
22. | Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. | ul. Graniczna 8A, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
23. | Tarnowskie Wodociągi Sp. z o.o. | ul. Narutowicza 37, 33-100 Tarnów | 1.02.2019-31.10. 2021 |