Program obowiązuje od 1.10.2019 r.
Kształcenie ogólne – semestry I-III
| Przedmiot | Liczba godzin | Forma zaliczenia | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Łącznie | ||||||
| BHP z elementami ergonomii | 20 | P | ||||
| Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania | 60 | 30 | 30 | I | Z, E | 4 |
| Elementy statystyki | 30 | Z, E | ||||
| Emisja i higiena głosu | 30 | Z, E | ||||
| Filozofia wychowania z etyką | 30 | P | ||||
| Historia myśli pedagogicznej | 60 | Z, E | ||||
| Język obcy* | 180 | Z | ||||
| Metodologia badań pedagogicznych | 50 | Z, E | ||||
| Pedagogika specjalna | 35 | Z, E | ||||
| Ochrona własności intelektualnej z etyką | 10 | 10 | – | II | P | 1 |
| Pierwsza pomoc przedmedyczna | 20 | Z | ||||
| Podstawy filozofii | 35 | P | ||||
| Podstawy socjologii | 35 | P | ||||
| Pojęcia i systemy pedagogiczne I | 70 | Z, E | ||||
| Pojęcia i systemy pedagogiczne II | 50 | Z, E | ||||
| Prawo rodzinne i opiekuńcze | 30 | P | ||||
| Przedmiot do wyboru 1** | 70 | – | 70 | II-III | P | 6 |
| Przedmiot do wyboru 2** | 70 | – | 70 | II-III | P | 6 |
| Psychologia ogólna | 50 | Z, E | ||||
| Psychologia społeczna | 30 | P | ||||
| Psychologia wychowania | 30 | Z, E | ||||
| Socjologia rodziny i wychowania | 35 | 20 | 15 | III | Z, E | 2 |
| Technologia informacyjna | 20 | Z | ||||
| Teoretyczne podstawy kształcenia | 50 | Z, E | ||||
| Teoretyczne podstawy wychowania | 60 | Z, E | ||||
| Wychowanie fizyczne | 60 | – | 60 | I-II | Z | 0 |
| Praktyka | I-III | Zal. | ||||
| RAZEM | 1220 | 515 | 705 | |||
Kształcenie specjalnościowe – semestry IV-VI
Pedagogika resocjalizacyjna
| Przedmiot | Liczba godzin | Forma zaliczenia | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| w tym | ||||||
| Dydaktyka ogólna | 35 | Z, E | ||||
| Język obcy* | 120 | – | 120 | IV-V | Z, E | 10 |
| Metodyka pracy korekcyjnej z dziećmi z zaburzeniami w zachowaniu | 50 | Z, E | ||||
| Metodyka pracy kuratora sądowego | 45 | P | ||||
| Metodyka pracy resocjalizacyjnej | 45 | Z, E | ||||
| Metodyka resocjalizacji w środowisku otwartym | 20 | Z | ||||
| Patologie społeczne z elementami kryminologii | 35 | Z, E | ||||
| Pedagogika penitencjarna | 50 | Z, E | ||||
| Pedagogika resocjalizacyjna | 50 | Z, E | ||||
| Pedagogika społeczna | 35 | Z, E | ||||
| Podstawy prawne resocjalizacji | 20 | P | ||||
| Pomoc postpenitencjarna | 60 | Z, E | ||||
| Praca socjalna | 35 | P | ||||
| Praca z rodziną dysfunkcyjną | 60 | Z | ||||
| Profilaktyka i terapia uzależnień | 60 | Z | ||||
| Przedmiot do wyboru 1** | 105 | P | ||||
| Przedmiot do wyboru 2** | 105 | – | 105 | IV-VI | P | 9 |
| Psychologia kliniczna i społecznego niedostosowania | 20 | P | ||||
| Seminarium dyplomowe | 100 | Zal. | ||||
| Praktyka | Zal. | |||||
| RAZEM | 1050 | 350 | 700 | – | ||
Pedagogika społeczno-opiekuńcza
| Przedmiot | Forma zaliczenia | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Łącznie | w tym | |||||
| Diagnoza w działalności społeczno-opiekuńczej | 45 | Z, E | ||||
| Dydaktyka ogólna | 35 | 20 | 15 | IV | Z, E | 2 |
| Gerontologia z opieką paliatywną | 30 | P | ||||
| Język obcy* | 120 | Z, E | ||||
| Metodyka pracy społeczno-opiekuńczej w szkole i innych placówkach oświatowo-wychowawczych | 45 | Z, E | ||||
| Metodyka terapii zajęciowej | 20 | P | ||||
| Negocjacje i mediacje w pracy społeczno-opiekuńczej | 30 | Z, E | ||||
| Patologie społeczne z elementami kryminologii | 35 | Z, E | ||||
| Pedagogika resocjalizacyjna | 35 | Z, E | ||||
| Pedagogika społeczna | 35 | Z, E | ||||
| Podstawy pracy społeczno-opiekuńczej | 60 | Z, E | ||||
| Polityka, profilaktyka i diagnoza potrzeb społecznych | 35 | Z, E | ||||
| Praca socjalna i środowiskowe projekty opiekuńczo-socjalne | 35 | Z | ||||
| Praca z rodziną dysfunkcyjną | 60 | Z, E | ||||
| Profilaktyka i terapia uzależnień | 60 | Z, E | ||||
| Przedmiot do wyboru 1** | 105 | P | ||||
| Przedmiot do wyboru 2** | 105 | – | 105 | IV-VI | P | 9 |
| Psychologia rodziny | 20 | P | ||||
| Seminarium dyplomowe | 100 | |||||
| Socjoterapia | 40 | Z, E | ||||
| Praktyka | ||||||
| RAZEM | 320 | 730 | ||||
*Język obcy dodatkowy – do wyboru język angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, rosyjski (semestry I-IV); poziomy zaawansowania: średnio zaawansowany lub zaawansowany
**W każdym z semestrów IV-VI studenci wybierają dwa spośród przedmiotów znajdujących się na liście przedmiotów do wyboru; przedmioty wybierane w kolejnych semestrach nie mogą się powtarzać
E – egzamin, P – zaliczenie na prawach egzaminu, Z – zaliczenie z ocenę, Zal. – zaliczenie bez oceny
Przedmioty do wyboru
- Coaching w resocjalizacji
- Dydaktyka dialogu
- Edukacja zdrowotna
- Komunikacja interpersonalna
- Mediacje jako forma rozwiązywania konfliktów międzyludzkich
- Negocjacje i mediacje w resocjalizacji
- Organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży
- Podstawy organizowania i kierowania placówkami oświatowymi i wychowawczymi
- Podstawy poradnictwa
- Podstawy prawa karnego
- Polityka i profilaktyka społeczna
- Przemoc w rodzinie
- Psychopatologie z elementami psychiatrii
- Rynek pracy i polityka zatrudnienia
- Warsztaty pracy z osobami uzależnionymi i bezdomnymi
- Współczesne kierunki filozoficzne
- Współczesne problemy społeczno-wychowawcze w obszarze globalnym i lokalnym
- Wybrane problemy terapii zaburzeń rozwoju. Kształtowanie umiejętności diagnostycznych
Wirtualny Dziekanat 

