Skuteczna rozmowa oceniająca

Szkolenie adresowane jest zarówno do wszystkich osób na stanowiskach kierowniczych, zarządzających co najmniej jednym pracownikiem, jak i przedstawicieli działów personalnych.
Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Minimalna liczebność grupy: 18
Maksymalna liczebność grupy: 40
Liczba godzin lekcyjnych: 16

Efekty kształcenia

  • Zapoznanie uczestników ze skutecznym prowadzeniem rozmowy oceniającej zgodnie z procedurami
    w firmie. Koncentruje się na pogłębieniu wiedzy dotyczącej efektywnego prowadzenia rozmowy oceniającej
    z pracownikiem oraz nabywaniu umiejętności z tym związanych

Przedmioty i treści kształcenia

  1. System okresowych ocen pracowniczych (SOOP) – krótkie wprowadzenie
    • Podstawowe pojęcia oraz cel SOOP-u
    • Organizacja przebiegu procesu
    • Zalety ocen okresowych pracowników
    • Zasady opracowywania obiektywnych kryteriów oceny opartych na opisie stanowiska pracy
  2.  Rozmowa oceniająca – istota oraz cel
    • Znaczenie rozmowy oceniającej w procesie zarządzania zasobami ludzkimi, czyli cel rozmowy oceniającej
    • Strony w rozmowie oceniającej
    • Korzyści oraz zagrożenia wynikające z rozmowy oceniającej
    • Metody prowadzenia rozmów oceniających
  3.  Rozmowa oceniająca – przygotowanie
    • Cel przygotowywania się do rozmowy oceniającej
    • Kształtowanie nastawienia pracowników do rozmowy oceniającej poprzez przekazanie im informacji o takiej procedurze
  4.  Struktura rozmowy oceniającej
    • Wstęp – przedstawienie celu rozmowy oraz warunków jej przebiegu
    • Samoocena pracownika
    • Ocena przełożonego
    • Porównanie ocen
    • Wyciągnięcie wniosków oraz zaplanowanie działań korygujących
    • Ustalenie planów rozwojowych dla pracownika
  5.  Przebieg rozmowy oceniającej
    • Etapy rozmowy oceniającej
    • Budowanie pozytywnej atmosfery
    • Dialog w trakcie rozmowy
    • Rodzaje oraz sposoby zadawania pytań w trakcie rozmowy
    • Asertywność podczas rozmowy
    • Skuteczna komunikacja w trakcie rozmowy oceniającej
    • Techniki aktywnego słuchania
    • Błędy oceny i sposoby ich eliminacji
  6.  Rola informacji zwrotnej w rozmowie oceniającej oraz jej formy
  7. Sposoby formułowania zadań rozwojowych dla pracownika
    • Określenie luki kompetencyjnej
    • Wyznaczenie celów rozwojowych i zadań umożliwiających ich osiągnięcie
  8. Działania menedżera pomiędzy okresowymi rozmowami oceniającymi

Metody dydaktyczne i forma realizacji zajęć

  • ćwiczenia praktyczne, gdzie uczestnicy: dużo piszą, dużo mówią, uczą się konkretnych technik
  • prezentacja
  • dyskusja
  • mini wykład połączony z prezentacjami multimedialnymi

Szkolenie kończy się  zaliczeniem. Uzyskanie zaliczenia (lub jego brak)  pojawia się na certyfikacie ukończenia szkolenia. Warunkiem ukończenia szkolenia przez uczestnika jest obecność na wszystkich zajęciach.