Praktyka na kierunku Zarządzanie – studia I stopnia

Praktyka stanowi integralną część programu studiów na kierunku Zarządzanie.

Główne cele praktyki to:

  • zapoznanie się z procesem zarządzania i zasadami funkcjonowania podmiotów gospodarczych, instytucji i innych organizacji,
  • poznanie struktur i mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstw, organizacji, instytucji sektora publicznego i prywatnego;
  • nabycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych z zakresu zarządzania oraz finansów i rachunkowości poprzez obserwację i współuczestnictwo w realizacji zadań związanych z rozwiązywaniem problemów praktycznych w tym obszarze;
  • nabycie umiejętności pozyskiwania, analizowania i ewidencji materiałów źródłowych z zakresu zarządzania;
  • przygotowanie do realizacji podstawowych zadań w obszarze zarządzania w różnego rodzaju przedsiębiorstwach i instytucjach;
  • posługiwanie się językiem specjalistycznym z zakresu zarządzania;
  • zapoznanie się z aspektami psychosocjologicznymi i etycznymi środowiska pracy, w szczególności, odpowiedzialnością, kształtowaniem relacji interpersonalnych, dyscypliną, funkcjonowaniem hierarchii organizacyjnej oraz zachowań organizacyjnych;
  • poznanie oczekiwań rynku pracy oraz poprawa swojej pozycji na rynku pracy;
  • nawiązanie kontaktów zawodowych, umożliwiających wykorzystanie ich w momencie przygotowywania pracy dyplomowej oraz poszukiwania pracy.

Koordynatorem całokształtu spraw związanych z organizacją i przebiegiem praktyk jest Pełnomocnik Rektora ds Kształcenia i Studentów. Pełnomocnik powołuje opiekunów praktyk. Do zadań opiekunów praktyk należy między innymi zatwierdzanie  indywidualnego programu praktyki oraz ocena osiągniętych w ramach praktyki efektów uczenia się.

Miejsce odbywania praktyki

Praktykę studenci mogą odbywać w podmiotach gospodarczych i organizacjach dowolnego typu, w szczególności w: przedsiębiorstwach, w których występują m. in. działy: handlowy, sprzedaży, marketingu, kadr, szkoleń, finansów, rachunkowości, produkcji; organach administracji samorządowej i państwowej;  bankach, biurach rachunkowych; biurach doradztwa podatkowego; urzędach skarbowych; organach administracji lokalnej; samorządowej; placówkach sektora handlowego; finansowego; biurach maklerskich; agencjach reklamowych, konsultingowych; szkoleniowych; firmach logistycznych; spedycyjnych; instytucjach naukowo-badawczych oraz innych podmiotach pod warunkiem, iż zakres wykonywanych  w nich zadań jest zgodny z wybraną specjalnością.

Organizacja i wymiar praktyki

  1. Studenci studiów o profilu ogólnoakademickim, którzy rozpoczęli studia w r.a. 2018/2019 i wcześniejszych:
  • na studiach niestacjonarnych – odbywają praktykę w trakcie trzech ostatnich semestrach (tj.  IV, V, VI), w łącznym wymiarze 3 tygodni –   po 8 godzin (7 godz. studenci niepełnosprawni) 60. min. dziennie. Punkty ECTS wliczane są po zakończeniu kursu specjalnościowego do semestru VI.
  1. Studenci studiów o profilu praktycznym, rozpoczynających studia w r.a. 2019/2020:
  • na studiach niestacjonarnych – odbywają praktykę w trakcie semestrów I–VI, po 4 tygodnie w semestrze – łącznie 24 tygodnie –  po 8 godzin (7 godz. studenci niepełnosprawni) 60. min. dziennie. Punkty ECTS są wliczane odpowiednio do każdego zrealizowanego semestru – łącznie 24 ECTS w semestrach I–VI.

Realizacja praktyki we wcześniejszym terminie wymaga uzyskania zgody Pełnomocnika Rektora ds. Kształcenia i Studentów, wydawanej na indywidualny wniosek studenta.

Szczegółowe zasady odbywania praktyk zawierają regulaminy odbywania praktyk na tym kierunku, zgodne z realizowanymi programami kształcenia:

Opiekunowie praktyk

Opiekunowie zatwierdzają odbycie praktyki poprzez złożenie podpisu w dzienniku praktyk.

Umowa o realizację praktyki i zwolnienie z praktyki

Dokumenty do pobrania

Wykaz instytucji, z którymi MWSE podpisała okresowe umowy o realizację praktyk studenckich na kierunku Zarządzanie
  1. Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie, al. Solidarności 5-9b, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na czas nieokreślony).
  2. Kancelaria Doradztwa Podatkowego Piotr Wróbel Sp. z o.o., ul. Powstańców Warszawy 39, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na okres 1.03.2019-31.12.2019).
  3. Kancelaria Podatkowa Iwona Płaneta, ul. Konarskiego 9, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na czas nieokreślony).
  4. Kupiec S.A., ul Słoneczna 28-30, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na czas nieokreślony).
  5. Lenze Tarnów, ul. Kochanowskiego 30, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta 3.12.2019 na czas nieokreślony).
  6. Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie, pl. gen. J. Bema 3, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na okres 2.11. 2018-2.11. 2020).
  7. Regionalna Izba Obrachunkowa, ul. Kraszewskiego 36, 30-110 Kraków – oddział w Tarnowie (umowa o współpracy zawarta na okres 15.10.2018-30.09.2019).
  8. Szpital Specjalistyczny im. E. Szczeklika, ul. Szpitalna 13, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na okres 1.02.2019-31.12. 2019).
  9. Tarnowskie Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. Z o.o., ul. Graniczna 8A, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na czas nieokreślony).
  10. Tarnowskie Wodociągi  Sp. z o.o. , ul. Narutowicza 37, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na okres 1.02.2019-31.10. 2021).
  11. Urząd Gminy Tarnów, ul. Krakowska 19, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na okres 1.02.2019-31.12. 2019).
  12. Urząd Miasta i Gminy Szczucin, ul. Wolności 3, 33-230 Szczucin (umowa o współpracy zawarta na okres do 31.10.2020).
  13. Urząd Miasta Tarnowa, ul. Mickiewicza 2, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na okres 15.01.2019-31.12. 2019).
  14. Urząd Miejski w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Rynek 34, 33-200 Dąbrowa Tarnowska (umowa o współpracy zawarta na okres  do 31.12. 2020).
  15. Urząd Miejski w Ryglicach, ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice (umowa o współpracy zawarta na czas nieokreślony).
  16. Zakład Karny w Tarnowie, ul. Konarskiego 3, 33-100 Tarnów (umowa o współpracy zawarta na okres 1.12.2019-30.11.2020).